Monday, April 19, 2010

fitnah yang membawa mudarat

islam agama ilmu, ilmunya untuk ditarbiah(diajarkan),

tentang sesuatu perkara, jika kita tidak tahu, dan kemudiannya tidak pula berkata atau berbuat sesuatu yang sepatutnya, bermakna jahil, Tuhan maafkan hamba-Nya yang jahil tetapi perlu bertaubat setelah mengtahui akan kejahilannya.

akan tetapi jika tidak mengetahui ten...tang sesuatu perkara, kemudian bercerita atau berbuat pula sesuatu yang tidak sahih tentang perkara tersebut, ia menjadi Fitnah, salah satu dari 7 dosa besar.

ambil ini sebagai renungan untuk amalan bersama.

2 comments:

  1. ko ni ade blog rupenye.haha

    weh, aku xtgk lg duan versi kecik.bg la ak tgk die do....hahaha.mcm muke ko x?

    jamming bile2 la, ak tgh praktikal, tp mlm free je.cume ak da xtau ak reti men gita lg x.haha

    ko msg fon ak la.aku da xtau nombor fon ko yg mne 1.

    ReplyDelete
  2. ahaha, ko nak tengok, datang je ar umah aku nati, aku dok luar, sg. chinchin. umah kampung,

    biase, hidup sederhana..

    roger ar bebile.

    no aku 0136320378

    ReplyDelete